Garbage bags and fashion.

5

I have to say that I stay busy a lot these days, but do not think that I forget about you! Today I want to share one of the latest photoshoot for a very special fashion student of my academie.

Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd vrij druk heb, maar denk niet dat ik jullie vergeten ben! Vandaag deel ik een van mijn laatste fotoshoot's voor een mode student van mijn academie.
                               Designer Mouna Achak Photographer Khalid Amakran Make up artist Seren kaya 

But first I wanted to take moment to talk about what it's like to be a model as a muslim girl. We all make choices in our lives we might not be proud of looking back at them. But one thing I am very sure of is that if you have a good and kind heart you are on the right way of living your life in this world. With or without the scarf I tried to stay the same person and do the same things taking some things in to consideration. Working with a girl that wants to show how beautiful you can be covering parts of your body makes me proud and happy. 

Maar eerst wil ik een moment nemen om te praten of hoe het is om model te zijn als moslim meisje. We maken allemaal keuzes in ons leven waar we misschien niet trost op zijn als we er op terug kijken. Maar een ding waar ik zeker van ben is dat als je een goed en vriendleijk hart hebt, je op het rechte pad zit in jou leven in deze wereld. Met of zonder de hoofddoek ik probeer de zelfde persoon te blijven en de zelfde dingen te doen en rekening te houden met dingen. Werken met een meisje die wil laten zien hoe mooi het kan zijn om delen van je lichaam te bedekken maakt me trots en blij.

Designer Mouna Achak Photographer Khalid Amakran Make up artist Seren kaya 

Well that was enough proud bull talk! Lets talk fashion! This girl Mouna Achak is crazy. Can you imagine that my pants are made if garbage bags and that my jacket is plastic? This designer takes her time and care to make her own fabric to save money and well you know saving the world and all that. She is now in her third year as a fashion student and she is looking for a intership to develop herself. Not only am I honored that she choice me to be her model I am proud to be part of something to help her succeed in this world. 

Nou genoeg over die trots gepraat! Laten we het hebben over mode! Deze dame Mouna Achak is te gek. Kan je, je voorstellen dat mijn broek gemaakt is van vuilniszakken en mijn jas van plastic? Deze ontwerpster neemt de tijd en zorg om haar eigen stoffen te maken om geld te bespraren en je weet wel het redden van de wereld en al die dingen. Ze is nu in haar derde jaar als mode student en op zoek naar een stage om haar kennig verder te ontwikkelen. Ik ben niet alleen vereerd dat zij mij als model koos ik ben trost dat ik deel mag uit maken van iets om haar succesvol te maken in deze wereld.


My hijab my choice my life, I did not do this to be anybody's wife.

5 comments

  1. Great look and photos ! these jackets are everything !

    Giveaway, win a pair of Esqido lashes 35$
    www.thecrimeofashion.com

    ReplyDelete
  2. amazing outfit..i love this jacket and shoes

    ReplyDelete
  3. Looooooveee it!!! A lot of style !!!
    Check my new post gurl**
    www.a-be-atriz.com
    xx, A Be-atriz

    ReplyDelete
  4. wow amazing! nice

    www.adhiwahyudi.com

    ReplyDelete
  5. You look amazing

    Love Vikee
    www.slavetofashion9771.blogspot.com

    ReplyDelete

Instagram

© Shinkusara. Design by MangoBlogs.